Ακουαρέλες


Είχα πολλές φορές ακούσει και διαβάσει για το πως η ενασχόληση με ένα χόμπυ & μία τέχνη ή τεχνική λειτουργεί σαν ηρεμιστικό που ταξιδεύει το μυαλό και την ψυχή. Εγώ προσωπικά, ποτέ δεν είχα βιώσει έτσι τις δικές μου ενασχολήσεις. Ναι, σίγουρα ξεχνιόμουν γιατί επικεντρωνόμουν σε αυτό που έκανα αλλά ακριβώς αυτή η συγκέντρωση ήταν λες και έφερε μαζί της και αόρατα δεσμά. Μέχρι που αποφάσισα να δοκιμάσω την ακουαρέλα και να μαγευτώ όχι μόνο από την ομορφιά της αλλά κυρίως από την ελευθερία της. 



Δεν είναι η πρώτη φορά που πιάνω στα χέρια μου υδατοδιαλυτά χρώματα. Είχα δοκιμάσει και στο παρελθόν με μολύβια ακουαρέλας, τα οποία όμως δεν με κέρδισαν. Κάτι όμως μού έλεγε πως έπρεπε να δώσω στην ακουαρέλα μία δεύτερη ευκαιρία. Και είμαι τόσο χαρούμενη που το έκανα! Με επαγγελματικά πλέον χρώματα, πινέλα και βαζάκια με νερό ήμουν έτοιμη. 

Τα πρώτα σχέδια ήταν πιο συγκρατημένα, με την ψυχαναγκαστική ιδιοσυγκρασία μου να συγκρατεί το χρώμα εντός των γραμμών κι ορίων.


Η ακουαρέλα όμως έχει τον τρόπο της να σε κάνει να αφήνεσαι. Σιγά, σιγά οι πινελιές χαλαρώνουν, το χρώμα ταξιδεύει τη δική του πορεία χωρίς -πολλούς- περιορισμούς και δίχως να το έχεις καταλάβει έχεις αφεθεί και ανυπομονείς να δεις πως το άγγιγμα του πινέλου  σου αντιδρά στο υγρό ή στεγνό χαρτί. Κι εκεί ακριβώς είναι που νοιώθεις ελευθερία. 


Γιατί αντιλαμβάνεσαι πως αυτό που δημιουργείται μπροστά στα μάτια σου δεν είναι 100% μόνο δική σου συνεισφορά αλλά ένα σύνολο παραγόντων, συνθηκών και διαθέσεων. 




Κάπου εδώ, και πάνω που έχεις αρχίσει να βρίσκεις τον ρυθμό σου σε πιάνει ο Η1Ν1 και όλο αυτό το ταξίδι διακόπτεται πολύ, μα πάρα πολύ βίαια και όλα, ακόμα και τούτη εδώ η ανάρτηση, πάνε προς τα πίσω. Ξαναγυρνάς όμως με ακόμα μεγαλύτερη επιθυμία και διάθεση και ίσως ακόμα περισσότερη προθυμία να αφεθείς. Έτσι, πέρα από τους έντονους συνδυασμούς, δοκιμάζεις και τα αγαπημένα πιο ήρεμα χρώματα και απελευθερώνεσαι λίγο παραπάνω.



Σίγουρα έχω πολύ μεγάλο δρόμο μπροστά μου και αυτά δεν είναι παρά τα πρώτα μπουσουλήματα στον φανταστικό κόσμο της ακουαρέλας αλλά δεν βλέπω να σταματώ αυτό το ταξίδι σύντομα.

Πως σάς φαίνονται; Έχετε δοκιμάσει ακουαρέλες; Σας μάγεψε κάποιο άλλο υλικό ή τεχνική τελευταία;

Την καλημέρα μου



48 σχόλια:

  1. Καλημέρα Δήμητρα, περαστικά σου καταρχας!! Εχω δοκιμάσει να ασχοληθώ με ακουαρέλες, αλλά μάλλον δεν είναι έτοιμες ακόμη να δεχθούν το ταλέντο μου!! Ας αστειευτούμε λιγάκι! Γενικώς, δε νομίζω ότι τα πάω καλά με την ζωγραφική.. Τώρα τελευταία, ασχολούμαι πολύ με κατασκευές με μαυροπίνακα και ξύλο.. Αλλά ακόμη, εκτός της μαγειρικής δεν έχει κάτι βρεθεί να με μαγέψει! Να πω ότι είναι υπέροχη η ζωγραφιά με τα μανιταράκια, καταπληκτική για να στολίσει ένα παιδικό δωμάτιο!! Τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Βέρα!!! Ο καθένας μας έχει διαφορετικές "μαγείες" κι αυτό είναι που κάνει τον κόσμο να έχει ενδιαφέρον :) Την καλημέρα μου.

      Διαγραφή
  2. Είναι το είδος της ζωγραφικής που λατρεύω, που θέλω να μάθω, που θα είναι η Ιθάκη μου... πως να περιγράψω αυτά τα χρώματα; Η διαφάνεια, η ρευστότητα, το γεγονός ότι δεν συγχορούν λάθη μια που δεν μπορείς να βάλεις στρώματα χρώματος το ένα πάνω στο άλλο τα κάνουν μαγικά στα μάτια μου...
    Τα πρώτα σου έργα είναι πανέμορφα! Συνέχισε!
    Για τα μολύβια έχω την ίδια άποψη - όχι ότι έχω κάνει και σπουδαία πραγματα με τα χρώματα ,τουλάχιστον ως την ώρα...
    Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πραγματικά συναρπαστικό μέσο Νίκη, ακόμα και για κάποιον σαν κι εμένα που μόλις ξεκίνησα! Τα μολύβια όντως δεν έχουν την ίδια αίσθηση. Φιλιά :*

      Διαγραφή
  3. Διαφωνώ κάθετως και οριζοντίως! Δεν έχεις πολύ δρόμο μπροστά σου! Έχεις φτάσει και δεν το ξέρεις!!! Είναι ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΑ!!!! Εγώ από την άλλη από ζωγραφική σκίζω...φύλλα γιατί δεν μπορώ να κάνω ούτε μουτζούρα χαχαχα Φιλάκια πολλά φανταστική ζωγράφε μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χααχαχαχα, να σε πάρω για Manager;;; Αυτό το "εγώ δεν μπορώ να ζωγραφίσω" το ακούω συνέχεια, ακόμα κι από τον ίδιο μου τον εαυτό!!!! Φιλιά φιλενάδα :*

      Διαγραφή
  4. Speechless!! Θα συμφωνήσω με Μάρω! Έχεις φτάσει ή και αν δεν έχεις φτάσει (γιατί λίγο που σε ξέρω είσαι και τελειομανής) είσαι ένα μόνο βήμα μακριά από το τέλειο. Η ακουαρέλες είναι λατρεμένο υλικό και ναι, νομίζω ότι με αυτή σου την ανάρτηση με έπεισες να το δοκιμάσω!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τέτοια να μού λέτε Ελένη μου να παίρνουν τα μυαλά μου αέρα!!!!! Να τις δοκιμάσεις, είναι πραγματικά συναρπαστικές! Φιλιά!

      Διαγραφή
  5. Μαζί με εσένα ταξίδεψα και εγώ!!! Δεν έχω δοκιμάσει την ακουαρέλα έτσι, μόνο τα μολύβια της , τα οποία και εμένα δεν με κέρδισαν!!! Είναι φανταστικά τα πρώτα σου βήματα, ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΑ ΛΕΩΩΩΩΩΩ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ με τα μολύβια απογοητεύθηκα Έφη, αλλά όπως βλέπεις έτσι είναι τελείως διαφορετικά τα πράγματα :)
      Σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!

      Διαγραφή
  6. Ήδη έχω φτιάξει δύο σχέδια με ακουαρέλα που είναι μέσα στις προτιμήσεις μου.Όμως τα δικά σου τα βρίσκω πραγματικά ιδιαίτερα Δήμητρα μου...περαστικά και σιδερένια με πολύ διάθεση και κέφι για νέες δημιουργίες..φιλακια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να 'σαι καλά Μαρία μου, σ΄ευχαριστώ πολύ!!! Έχουν κάτι το μαγικό αυτά τα χρώματα :) Φιλιά.

      Διαγραφή
  7. Πόσο χαίρομαι όταν βλέπω έργα σου!!!!!!!!!
    Είσαι για μένα μεγάλη καλλιτέχνης και το λέω με κάθε ειλικρίνεια.
    Θαυμάζω κάθε τι που κάνεις.
    Ήταν πολύ μεγάλο βήμα η ακουαρέλα και χάρηκα που το έκανες. Τα μαρκαδοράκια σου σίγουρα σε περιόριζαν... Εδώ τώρα βλέπω να χάνεσαι!!!! Μπράβο σου!!

    Φιλιά πολλά!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ήταν το επόμενο λογικό βήμα, δεν νομίζεις;;;
      Πάντως, με κάθε ειλικρίνεια, δεν περίμενα να μαγευτώ τόσο! Σ' ευχαριστώ για την συνεχή υποστήριξη! Φιλιά πολλά :*

      Διαγραφή
  8. Αχ τη όμορφο που που ζωγράφισες ...μου άρεσε πολύ τον παπαγάλο ..τελεια
    μπραβο σου ..καλή συνεχεία ..είμαι σίγουρη ,που θα δούμε σύντομα και άλλα
    όμορφα έργα .....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εμένα το cockatoo είναι από τα αγαπημένα μου!!! Είναι τόσο γουστόζικα πουλιά :))
      Σ' ευχαριστώ πολύ! Καλημέρα.

      Διαγραφή
  9. Πω πωωω..είναι υπέροχα Δήμητρα!!Δεν ξέρω αν είσαι στην αρχή ακόμα ,αυτό που βλέπω όμως είναι ότι βρίσκεσαι σε πολύυυ καλό δρόμο!Μπράβο και πάλι μπράβο,ενθουσιάστηκα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να 'σαι καλά Λαμπρινή, σ' ευχαριστώ πολύ! Όσο για τον δρόμο και τα βήματα, θα δείξει :)
      Την καλημέρα μου!

      Διαγραφή
  10. Αν αυτά που είναι τα πρώτα σου, φαντάζομαι πως θα είναι τα επόμενα !!!!!
    Μ αρέσουν πολύ και τα χρώματα !!! Μπράβο...... καλή συνέχεια !!!
    Σε φιλώ !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχα, μπορεί να είναι και η τύχη του πρωτάρη Ράνια μου :)) Όπως και να έχει, θα δείξει!!!
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  11. Δεν έχω χρησιμοποιήσει τέτοια χρώματα. Όμως το αποτέλεσμα δικαίωσε την δοκιμή σου. Και εγώ λατρεψα τον παπαγάλο. Υπέροχα χρώματα με προσεγμένες σκιές. Μου αρέσει ειδικά το περίγραμμα. είναι κάτι στο οποίο δίνω ιδιαίτερη σημασία και δεν πετυχαίνω καθόλου. Καλή συνέχεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω πως αξίζουν πραγματικά μία δοκιμή! Εγώ πάντως δεν περίμενα να τα λατρέψω τόσο :))
      Σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Την καλημέρα μου!

      Διαγραφή
  12. ευτυχως που του εδωσες νεα ευκαιρια γιατι θα ηταν κριμα τετοιο ταλεντο να μεινει κρυφο! δεν το ειχα ποτε με τη ζωγραφικη γι αυτό χαιρομαι διπλα τις δημιουργίες σου. ολες ανεπανάληπτες και άκρως ταξιδιάρικες!!!! keep painting Δημητρούλα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λες να έχανε η συλλογική κοινότητα της ακουαρέλας;;; Χεχεχεχε Χαίρομαι πάντως που σού άρεσαν φιλενάδα. Όσο για την ζωγραφική, εσύ "ζωγραφίζεις" αλλού ;)

      Διαγραφή
  13. Η αλήθεια είναι ότι έχω ασχοληθεί περισσότερο με το γραμμικό και το ελεύθερο σχέδιο (κυρίως προσωπογραφίες). Το χρώμα πάντα το φοβόμουν αλλά η τεχνική της ακουαρέλας με μαγεύει. Ειδικά όταν είναι αφηρημένο το σχέδιο. Πολύ όμορφα τα έργα σου! Νομίζω ότι πρέπει να το συνεχίσεις!
    Kathy

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ ακόμα το φοβάμαι!!! Κοιτάζω όμως το λευκό χαρτί και σκέφτομαι πως αν δεν τού κάνω κάτι, θα παραμείνει απλώς ένα λευκό χαρτί ;) Την καλημέρα μου.

      Διαγραφή
  14. Πολύ ενδιαφέρον αποτέλεσμα Δήμητρα! Τα μανιτάρια σου ειδικότερα μου άρεσαν πολύ!
    Περαστικά σου εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σού άρεσαν Κατερίνα! Σ' ευχαριστώ πολύ. Την καλημέρα μου :)

      Διαγραφή
  15. Μου αρέσει πολύ η ακουαρελα, αλλά μια φορά που δοκιμασα δεν μου άρεσε το αποτέλεσμα.
    Τα δικα σου είναι υπεροχα, ίσως δοκιμασω πάλι κάποια στιγμή.
    Φιλακια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ίσως να αξίζει μία δεύτερη ευκαιρία. Βέβαια, καθένας με τις προτιμήσεις του, είναι με τι θα κολλήσεις σαν άνθρωπος :) Σ' ευχαριστώ πολύ. Φιλιά.

      Διαγραφή
  16. Υπέροχα φαίνονται. Λατρεύω φτερά και μανιταράκια. Περαστικά σου Δήμητρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αχ αν "πιανει το χερι σου" κανεις θαυματα!
    Πολυ ομορφο Δημητρα!
    Μπραβο σου
    Καλή εβδομάδα να έχουμε!
    Καλό ξημέρωμα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ πολύ Αριάδνη μου!
      Την καλημέρα μου & τα φιλιά μου :*

      Διαγραφή
  18. Υπέροχα όλα τα σχέδια σου Δήμητρα. Στην ακουαρέλα μ'αρέσει αυτό το απαλό αποτέλεσμα που βγαίνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βγάζουν όντως απίθανα αποτελέσματα Μαράκι! Φιλιά πολλά :*

      Διαγραφή
  19. Φανταστικές δημιουργίες, Δήμητρα μου!!! Και πάντοτε με το μοναδικό σου στυλ, αισθητική και ταλέντο!!! Μπράβο σου ακόμη μια φορά!!! Πολλά φιλιά!!! Καλή συνέχεια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να 'σαι καλά Ιωάννα μου! Σ' ευχαριστώ για τα πάντα καλά σου λόγια. Την καλημέρα μου & τα φιλιά μου :*

      Διαγραφή
  20. Οι φωτογραφίες σου με μάγεψαν. Έχω δοκιμάσει λάδι (με απογοήτευση) και κάρβουνο και μολύβι με πολύ ενθουσιασμό. Πάντα ήθελα να δοκιμάσω ακουαρέλα που την βλέπω και σε πολλά σάιτς του εξωτερικού, αλλά πραγματικά αυτό σου το ποστ μου άναψε φωτιές. Μου έδωσες πολλή έμπνευση! Καλή συνέχεια στις υπέροχες δημιουργίες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαζί σου όσον αφορά το λάδι, το δοκίμάσα αρκετές φορές αλλά ποτέ δεν το αγάπησα. Να τη δοκιμάσεις της ακουαρέλα, μπορεί να κολλήσεις, όπως κι εγώ :)
      Την καλημέρα μου & καλές δημιουργίες!

      Διαγραφή
  21. Το χέρι σου πιάνει και μάλιστα γερα!!! Είναι πανέμορφες όλες οι δημιουργίες σου και εύχομαι να συνεχίσει να σε μαγεύει το πινέλο μοναδικά!!! Περαστικά ξανά να σου πω και όλα να είναι καλά!!!Πολλα φιλιά σου στέλνω και την αγάπη μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ πολύ Ίριδά μου για τα πάντα καλά σου λόγια :)) Φιλιά πολλά και καλημέρα!

      Διαγραφή
  22. Ουάουυυυυυυ!!!! Εγώ πιο πολύ για αριστουργήματα τα βλέπω παρά για μπουσουλήματα Δήμητρα!!!! Δεν μπορώ να φανταστώ πόσα ακόμα πανέμορφα πράγματα θα δούμε απο τα χέρια σου. Ακρυλικά και λάδι έχω χρησιμοποιήσει αλλά ακουαρέλες όχι. Παρόλο που έχω μια καταπληκτική κασετίνα (δώρο του αδερφού) με ξυλομπογιές που δουλεύονται και σαν watercolors κι ολά τα χαλβαδιάζω τα ανοίγω τα χαιδεύω και στο τέλος τα κλείνω στο κουτί τους. Keep up the miracles κορίτσι! Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αρχή είναι ακόμα Σοφία, πολύ αρχή!! Ελπίζω όμως να συνεχίσω να βελτιώνομαι!!! Το λάδι ποτέ δεν το συμπάθησα, τα ακρυλικά τα βρήκα πολύ πιο συμπαθητικά. Να δώσεις μία ευκαιρία στο υπέροχο (!) δώρο του αδελφού σου αλλά και στις ακουαρέλες γενικότερα. Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  23. Δημητρούλα ευχομαι να είσαι καλύτερα! Βρήκα ευκαιρία να ταξιδέψω στις αναρτήσεις σου επιτέλους κατι που τους τελευταίους μήνες ειναι πολυτέλεια. Τι να πω για οσα δημιουργησες?? Επιβεβαιώνουν το οτι με οτι καταπιαστεί ς το αποτέλεσμα είναι πιο πάνω και από το τέλειο!! Η περιγραφη σου δε συνεπήρε! Καλο βράδυ και περαστικά σε ολους μας!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νατάσα! Τι ωραίο να ξαναδιαβάζω σχόλιό σου!! Φαντάζομαι πως στο σπίτι θα επικρατεί ένας χαρούμενος πανικός με την νέα άφιξη :D Σ' ευχαριστώ πολύ κορίτσι για τα πάντα καλά σου λόγια. Φιλιά!

      Διαγραφή