Κομμάτι της Ελλάδας

Ένα υλικό- κομμάτι της Ελλάδας και της ιστορίας μας. Κι αν εμείς το έχουμε παραγκωνίσει, όπως τόσα άλλα που συνδέονται με την ταυτότητά μας, το ίδιο δεν ισχύει κι εκτός των συνόρων μας, οπού το μάρμαρο θεωρείται ένα από τα πιο όμορφα στοιχεία στη διακόσμηση ενός σπιτιού.

Το έχω βάλει ως βασικό στοιχείο του σπιτιού των ονείρων μου: μία νησίδα στην κουζίνα από λευκό μάρμαρο και δεν μπορώ να σκεφτώ κανένα άλλο υλικό που να δίνει τόση ομορφιά σε ένα τέτοιο έπιπλο.




Υπάρχει κάτι πιο κομψό και διαχρονικό  από το μάρμαρο για ένα πάγκο στο μπάνιο ή ως επένδυση τοίχου; (ρητορική η ερώτηση)




Κι αν τα τραπέζια με μαρμάρινη επιφάνεια σας φέρνουν στο μυαλό παραδοσιακούς καφενέδες, ξανασκεφτείτε το.




Για το τέλος κι επειδή όλα τα παραπάνω προϋποθέτουν είτε μεγάλες ανακαινίσεις είτε μεγάλα κόστη, τι θα λέγατε για λίγο μάρμαρο στη διακόσμηση;





αλλά και μία diy εκδοχή για ένα "μαρμάρινο" κουτί;

Δεν είναι κρίμα που πλέον σπάνια το συναντάμε σε νέα Ελληνικά σπίτια; Τι λέτε;

Την καλημέρα μου








μάρμαρο cover:πηγή

44 σχόλια:

  1. Ποδαρικό στα μαρμαρένια αλώνια κάνω σήμερα! Την κουζίνα της πρώτης φωτογραφίας την ΘΕΛΩ!!! Μαγικό υλικό η χρήση του οποίου δεν θα ξεπεραστεί ποτέ όσο και αν η βιομηχανία επιμένει να ανακαλύπτει υλικά και να επινοεί μόδες! Το λεξιλογικό υπόμνημα απόλαυση! Καλημέρα Δήμητρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου Σοφία!! Το μάρμαρο είναι και θα παραμείνει σταθερή αξία!
      Όσο για την κουζίνα, εγώ δεν μπορώ να αποφασίσω ανάμεσα στην πρώτη και τη δεύτερη ;)
      Καλό βράδυ.

      Υ.Γ. Ποδαρικό από καλοπροαίρετους ανθρώπους είναι πάντα καλοδεχούμενο!!!

      Διαγραφή
  2. Το μάρμαρο ως υλικό προσδίδει μια αυστηρότητα και όντως ταιριάζει παντού αλλά σαν το μπάνιο δεν έχει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ πειράζει που το θέλω και στην κουζίνα και το μπάνιο και σε κανένα μικρό διακοσμητικό; :D
      Χεχεχε...πλεονέκτης άνθρωπος που είμαι!!!
      Την καλησπέρα μου

      Διαγραφή
  3. Μου αρέσει ο συνδυασμός άσπρου και μαύρου μάρμαρου, τοποθετημένα μαζί σαν μία σκακιέρα!!! Στο σπίτι των ονείρων μου υπάρχει μία τέτοια σάλα (έχω και σάλα τρομάρα μου!!! χαχαχα).
    Δεν θα το έβαζα όμως ποτέ ως πάτωμα σε σαλόνι και κρεβατοκάμαρες διότι ναι μεν το καλοκαίρι είναι βάλσαμο, το χειμώνα είναι όμως κατάρα!! (και δεν μου αρέσουν τα πολλά χαλιά, οπότε...)
    Αααα και ως επένδυση σε τζάκι!!!
    Καλημέρα Δήμητρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σάλα και ξεχωριστό smoking room και library Αλεξάνδρα;;; ;)
      Σαν επένδυση σε τζάκι, μαζί σου κι εγώ!!! Αν και η πεθερά μου που την έχει, γκρινιάζει πως λερώνεται αμέσως! Στον συνδυασμό άσπρου μαύρου καθώς και στην αποστροφή για τα χαλιά, δεν θα σε ακολουθήσω :)
      Καλό βράδυ να έχεις!

      Διαγραφή
  4. Το μάρμαρο σε κουζίνα και μπάνιο, τρέλα !!!!
    Έχω φτιάξει την σιδεριά παλιάς ραπτομηχανής τραπέζι με μάρμαρο και δεν χορταίνω να το χαζεύω !!!!
    Μ αρέσει πολύ λοιπόν και στα τραπεζάκια !!!
    Καλό υπόλοιπο ημέρας !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και πολύ καλά έχεις κάνει Ράνια κάθώς είναι κλασσικά κι αξεπέραστα κάτι τέτοια κομμάτια!!
      Εγώ πάντως λιμπίζομαι και το μικρό στρογγυλό τραπεζάκι ;)
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  5. Κρίμα που δεν το χρησιμοποιούμε σίγουρα μιας και δίνει μια αρχοντιά απίστευτη! Δυστυχώς η τιμή του είναι λίγο τσιμπημένη. Εγώ έχω ένα σετ από τραπεζάκια με μάρμαρο εκπληκτικό και τα έχω σαν θησαυρό! Άσε που είναι και αθάνατα!
    Δήμητρα μου θέλω και τη κουζίνα την πρώτη και το μπάνιο,χιχι
    Φιλιά και καλή συνέχεια σε ότι και να κάνεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλα τσιμπημένα είναι Λίλια μου. Τουλάχιστον το μάρμαρο είναι και διαχρονικό και αντέχει, οπότε νομίζω πως αξίζει σαν επένδυση! Όσο για την χρήση του σε κουζίνα και μπάνιο, ήδη έχω ξεκινήσει την "παιδεία" (κοινώς φάγωμα αυτιών) στον Γεώργιο...χεχεχεχεχεχε
      Καλό βράδυ :*

      Διαγραφή
  6. Τι αριστοκρατικό!!! Πραγματικά πανέμορφο αλλά πολύ ευαίσθητο βρε παιδί μου. Ήταν η βασική επιλογή της μαμάς μου για το πατρικό μου. Όλο το πάτωμα να στρωθεί με μάρμαρο. Και τώρα που το σκέφτομαι και ενός φίλου το σπίτι, όπου έχει πλέξει το λευκό μάρμαρο με το μαύρο. Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω πως τα προϊόντα αδιαβροχοποίησης της νανοτεχνολογίας μπορούν να γίνουν σημαντικός σύμμαχος στην χρήση μαρμάρων. Εγώ τουλάχιστον αυτό χρησιμοποιώ ως απάντηση στις ενστάσεις του Γεώργιου!!!!!
      Και μεταξύ μας και με τους κοινούς πάγκους κουζίνας, εγώ ποτέ δεν τολμώ να κόψω ή να ακουμπήσω κάτι καυτό απευθείας επάνω τους, οπότε δεν νομίζω πως θα με δυσκολέψει εκεί το μάρμαρο ;)
      Καλό βράδυ :*

      Διαγραφή
  7. Αθραυστο, φινο, στιβαρο, αριστοκρατικο κι ελληνικο! Πραγματικο στολιδι για καθε σπιτι. Οχι ομως περιτεχνο και υπερβολικα στολισμενο, αλλα σε λιτες κι απλες γραμμες οπως μας προτεινεις στις φωτογραφιες σου!! Ναι. Μου αρεσει πολυ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω πως είναι τόσο όμορφο από μόνο του Χρυσαυγή που δεν χρειάζεται, όπως λες κι εσύ, περίτεχνα σχέδια, καθώς "βαραίνει" πολύ! Σε λιτές γραμμές όμως δικαιωματικά τραβά επάνω του όλα τα βλέμματα!!!!

      Χαίρομαι που σού άρεσε η ανάρτηση!! Την καλησπέρα μου & τα φιλιά μου

      Διαγραφή
  8. Μεγάλη ιστορία το μάρμαρο και όσο κι αν είναι η εμφάνιση του δίνει άλλον αέρα στο σπίτι πολύς κόσμος δεν το θέλει είτε για την συντήρηση του είτε γιατί του θυμίζει κάποια άλλη "ζωή", μακριά από εδώ που θα έλεγε και η γιαγιά μου. Έχω μείνει σε σπίτι με μάρμαρο, αυτό το παλιό νεοκλασικό που έχω αναφέρει κι άλλες φορές είχε και εσωτερική μαρμάρινη σκάλα με ξύλινη κουπαστή αλλά ήταν το μάρμαρο το σχεδόν ακατέργαστο χωρίς γυαλάδα και φτιασίδια. Στο σπίτι μου το μόνο κομμάτι μαρμάρου που έχω είναι στο τραπέζι της κουζίνας και το προσέχω σαν τα μάτια μου. Σαν υλικό και για μεγάλους χώρους αλλά και για διακοσμητικά μου αρέσει πολύ. Πρόσφατα φτιάξαμε ντουζιέρα σε θαλαμηγό σκάφος με πλάκες μαρμάρου που κρατήθηκαν όρθιες με μπρούτζινες διακοσμητικές σφήνες. Υπέροχο ! Τείνει να ανακηρυχτεί αν δεν το έχουν κάνει ήδη υλικό του 2014. Η συλλογή από φωτογραφίες-ιδέες πολύ πετυχημένες Δήμητρα . Καλό απόγευμα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ποτέ δεν έχω συνδυάσει το μάρμαρο με την άλλη ζωή! Αντιθέτως το πρώτο πράγμα που μού έρχεται στο μυαλό όταν το σκέφτομαι είναι τα υπέροχα γλυπτά κι αγάλματα της αρχαίας Ελλάδας!! Κρίμα κάποιοι να κάνουν τέτοιους συνειρμούς...
      Όσο για την φροντίδα, ίσως θα άξιζε να έψαχνες λίγο τα προϊόντα που ανέφερα παραπάνω στην Νίκη! Δεν μπορεί, όλο και κάτι θα υπάρχει.
      Δεν ξέρω αν ανακηρύχθηκε ήδη, αλλά επειδή το έβλεπα να κερδίζει "πόντους" κι εμφανίσεις πολύ στο διαδικτύο τον τελευταίο καιρό, σκέφτηκα να ετοιμάσω αυτή την ανάρτηση! Στα συν φυσικά και το γεγονός πως είναι ένα υλίκό άρρηκτα δεμένο με την χώρα μας :D
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  9. Αυτή τη νησίδα τη θέλω κι εγώ!
    Υπέροχες οι προτάσεις Δήμητρα, όλες μία και μία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμ εσύ που πέρνας τόση ώρα δημιουργώντας στην κουζίνα, που αλλού θα έπεφτε το μάτι σου;;; Χεχεχεχε
      Όχι πως εγώ πάω πίσω στο "θέλω"!!!
      Χαίρομαι που σού άρεσαν οι προτάσεις Χρύσα.
      Καλό βράδυ :)

      Διαγραφή
  10. Μού αρέσει πολύ τό μπάνιο Δήμητρά μου!!Εχω ντύσει μέ μάρμαρο τό τζάκι καί έχω πάνω καί σέ τραπεζάκι μέ ποδαράκια σιδερένια!Θά ήθελα καί νεροχύτη όπως είχαν παλιά τά σπίτια!Καλό απόγευμα!!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπέροχη επιλογή για το τζάκι έχεις κάνει Δήμητρά μου καθώς θα είναι διαχρονικό όσα χρόνια κι αν περάσουν! Κι εγώ σε κάτι φίλους που πριν λίγο καιρό έβαλαν τζάκι, τούς είχα φάει τα αυτιά για το μάρμαρο :D
      Τέτοιο νεροχύτη έχουμε στο πατρικό μου και πραγματικά χίλιες φορές καλύτερος από τον ανοιξείδωτο που έχω εγώ και με το παραμικρό δείχνει χάλια από τα άλατα!!!
      Καλό μήνα να έχουμε! Φιλιά :)

      Διαγραφή
  11. Μια λέξη αρκεί. Μαρμαρο=Αρχοντιά !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι ακριβώς Βάλια!! Εξάλλου το μάρμαρο και ως υλικό δεν θέλει πολλά πολλά :D
      Καλό μήνα!

      Διαγραφή
  12. αγαπώ το μάρμαρο και ειδικά στη κουζίνα! το εχουμε στο πατρικό μου και παντα λατρευω να μαγειρεύω εκεί. υπέροχες οι προτάσεις σου!

    Δημητρούλα, μια κ επιασες ελληνικα στοιχεια, να σου βάλω προκληση? διακόσμηση με εικόνες παρακαλώ θα ήθελα να δω, γτ τις εχω κρυμμένες και είναι κρίμα :/

    φιλάκια!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχαχαχαχαχαχαχααχα τώρα μάλιστα Ζηνάκι!!! Με έστειλες αδιάβαστη!!! Μέχρι και ο Γιώργος γελάει!!! Θα σου εξηγήσω κατ' ιδίαν!

      Κι εμείς στο πατρικό πάγκος-νεροχύτης από μάρμαρο είναι ...αθάνατο υλικό!!! Χαίρομαι που σού άρεσε η ανάρτηση φιλενάδα. Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  13. Το μάρμαρο στη διακόσμηση είναι μια εξαιρετική και διαχρονική επιλογή και δίνει μια ποιότητα όπου και αν τοποθετηθεί,με ξετρέλανε το μπάνιο που είναι σε απλή λιτή γραμμή Δήμητρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω Μαρία μου πως σε λιτές γραμμές αναδεικνύεται όλη η ομορφιά του και μένει, όπως λες κι εσύ διαχρονική επιλογή!
      Καλό μήνα να έχουμε. Την καλημέρα μου :*

      Διαγραφή
  14. Υπέροχο το μάρμαρο Δήμητρα σε όλες του τις χρήσεις. Είναι από τα πιό αγαπημένα μου υλικά γι αυτό και το είχαμε διαλέξει με τον σύζυγό μου ως δάπεδο στο διαμέρισμα που είχαμε αγοράσει στην Αθήνα πριν χρόνια. Ήταν ένα υπέροχο λευκό μάρμαρο με τριανταφυλλί - σομόν νερά. Έδινε τρομερή πολυτέλεια στον χώρο, που αν και ήταν μικρός, μόλις 78 τετραγωνικά ολόκληρο το σπίτι, με το μάρμαρο φαινόταν πολύ μεγαλύτερος. Ήθελε όμως πολύ προσοχή γιατί έκανε γρατσουνιές πολύ εύκολα και στο σφουγγάρισμα ήθελε πράσινο σαπούνι γιατί το νερό της βρύσης άφηνε άλατα. Όταν μας έπεφταν μεταλλικά αντικείμενα, έφευγε κομματάκι. Μάλλον το συγκεκριμένο μάρμαρο ήταν πολύ μαλακό. Το τελειωτικό χτύπημα ήρθε όταν η κόρη μου, δύο ετών τότε, έριξε χυμό πορτοκάλι στο πάτωμα και άδειασε και ένα μπουκάλι ξύδι.πάει η όμορφη γυαλάδα. Όταν πουλήσαμε το σπίτι και χτίσαμε άλλο στο χωριό του άντρα μου, δεν ξαναβάλαμε μάρμαρο, παρά μόνο στον πάγκο του μπάνιου, αλλά κι εκεί αν πέσει σαπούνι και δεν το καθαρίσω αμέσως, αφήνει σημάδι. Πάντως όπως και να έχει, το λατρεύω. πολλά φιλιά και την καλημέρα μου σε όλη την παρέα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι αλήθεια πως δίνει μια λιτή αρχοντιά όπου κι αν τοποθετηθεί! Δεν υπάρχει κάτι που να το προστατεύει από την καθημερινότητα;;; Ίσως να αξίζει να ψάξεις λίγο τα προϊόντα νανοτεχνολογίας που έλεγα και παραπάνω.
      Χαίρομαι πάντως που παρόλες τις δυσκολίες που σού προκάλεσε/προκαλεί, εξακολουθείς να αναγνωρίζεις την ομορφιά του :D
      Την καλημέρα μου & καλό μήνα!!

      Διαγραφή
    2. Καλημέρα Δήμητρα, Καλό μήνα!!!

      Διαγραφή
  15. Το λατρεύω το μάρμαρο, δίνει άλλη αρχοντιά στο σπίτι! Και πάει και με όλα τα στυλ πιστεύω...δυστυχώς έχει επικρατήσει η λογική μάρμαρο=παλιό και γι αυτό το λόγο πολλοί που έχουν αντί να το συντηρήσουν το στρώνουν με πλακάκι...έχουμε στο πατρικό μου μάρμαρο με νερά και δείχνει υπέροχο, άσε που δε φαίνεται καθόλου η βρωμιά! Αν το άντεχε η τσέπη μου θα έβαζα στο σπίτι μου ασυζητιτί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάλλον μόνο εγχώρια υπάρχει αυτό το σκεπτικό Μαίρη καθώς στο εξωτερικό το λατρεύουν! Είναι κρίμα να μην αναγνωρίζουμε κάποια πράγματα που έχουμε σε αφθονία. Πάντως είναι κουτό να έχει κάποιος μάρμαρο και να το στρώσει με πλακάκι...
      Την καλημέρα μου & καλό μήνα!!

      Διαγραφή
  16. Υπέροχες φωτογραφίες!!!!! Αν και ψυχρό το μάρμαρο είναι πολυτελές!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα μάρμαρα με νερά δεν τα βρίσκω καθόλου ψυχρά αλλά αυτό είναι προσωπική προτίμηση :)
      Χαίρομαι που σού άρεσαν οι προτάσεις. Καλό μήνα & καλημέρα!

      Διαγραφή
  17. Στις φωτογραφίες, που είναι μικρές επιφάνειες είναι τέλειο. Στο πάτωμα μου όμως που το βλέπω δεν μου αρέσει καθόλου!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατί βρε Μαργαρίτα;; Πρέπει να δίνει μία πολύ όμορφη βάση στον χώρο!

      Διαγραφή
  18. Μάρμαρο είχα και στο πάτωμα και στον πάγκο της κουζίνας.Κάθε μέρα σιχτίριζα την ώρα και τη στιγμή που το έβαλα.Ίσως να ήταν φτηνό ποιοτικά ,γιατί ό,τι έπεφτε πάνω του ,το ρουφούσε λόγω του πορώδους υλικού και λέκιαζε.Το μίσησα! Μία καλή ταπετσαρία όμως βινυλική σε απομίμηση μαρμάρου θα την έβαζα στον τοίχο μου!Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και τι έκανες Αλεκάκι;;; Μην μου πεις πως το ξήλωσες :(
      Εδώ πάντως στην εταιρεία έχουμε ένα κομμάτι μάρμαρο στην τζαμαρία και τις πόρτες. Έχει μπει χρόνια τώρα, έχει φάει κι εγώ δεν ξέρω πόσα καθαριστικά και άζαχ και χώματα κι ό,τι μπορείς να φανταστείς και τώρα που το κοιτάζω είναι μια χαρά γυαλιστερό!
      Όσο για την ταπετσαρία, την ίδια σχεδόν σκέψη έχει και το diy κουτί ;)
      Καλό μήνα & φιλιά!

      Διαγραφή
    2. Όσο για το σχόλιο, κοίταξα στο dashboard του Blogger και δεν βρίσκω κάποιο σχόλιό σου που δεν έχει δημοσιευτεί!

      Διαγραφή
    3. Ίσως να μην είχε γίνει καλή δουλειά με το βερνίκι και ρουφούσε το μάρμαρο τόσο πολύ.Ειδικά όταν μου έπεσε η κονσέρβα με τον τοματοχυμό ,εκεί να δεις κλάμα!Τελικά τα ξήλωσα όλα κι έχω περάσει πλακάκι που δείχνει σαν ξύλο.Πανέμορφο!

      Διαγραφή
  19. Μάρμαρο τρε σικ στα σπίτια... τωρα πιά απο τα πιο ακριβά υλικα.
    Μάλλον γι αυτο δεν το βλέπουμε στα καινούργια σπιτια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ απόλυτα περί κομψότητας... τώρα στο θέμα τιμών, όλα υπερτιμημένα είναι!
      Πάντως συγκριτικά και με άλλα πανάκριβα υλικά που είναι της μόδας, τουλάχιστον αυτό είναι διαχρονικό!

      Διαγραφή
  20. παρα πολυ ωραιες ολες οι φωτος που χρησιμοποιησες. μ αρεσει ετσι λιτο στο χωρο.

    αλλα στην πραγματικη ζωη...
    εχουμε κι εμεις στο σπιτι στα πατωματα. κι ενω το τριψαμε, γυαλισαμε στην ανακαινιση, και καθρεφτιζομαστε πλεον πανω του -δεν κανω παλκα- και το σαλονι ειναι εντυπωσιακο, στην κουζινα δε θελω να το βλεπω. οτι σταζει, μενει. μου ρχεται να βαλω παντου χαλακια. Μπαινω μεσα και δεν κοιταω κατω. :-) Επισης δεν μπορω να βρω τι σφουγγαριστρα να χρησιμοποιω. ολες αφηνουν σταγονες και κανουν σχεδια. Αχ τα πα και ησυχασα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωχχχ, χτύπησε αδύναμο σημείο Άλεξ η ανάρτηση ε;;;
      Τόσο ευαίσθητο πια;;; Κοίταξε αν παίρνει κάποια επεξεργασία με κάποιο πρόσθετο πριν το καλύψεις, θα είναι κρίμα!!!
      Όσο για την σφουγγαρίστρα, έχεις δοκιμάσει αυτές που είναι σαν ένα σωλήνας σφουγγαριού με ενσωματωμένο χερούλι για στίψιμο;; Τις χρησιμοποιούσα παλιότερα σε διαμέρισμα με "δύσκολο" πάτωμα και δεν άφηναν ούτε ίχνος από σημάδι.

      Διαγραφή