α²=β²+γ²


Η γεωμετρία ποτέ δεν ήταν μεγάλη μου συμπάθεια στο σχολείο. Αντιθέτως, έχοντας πάρει με πολύ στραβό μάτι τον καθηγητή, την αντιπαθούσα ως μάθημα όσο δεν πήγαινε (λίγο ακόμα δηλ. και θα ξεκινούσα τα βοντού να ξορκίσω το κακό, ένα πράμα) και στάθηκε ίσως ο βασικότερος παράγοντας   που επέλεξα να πάω με τους τριτοδεσμίτες. Τώρα πως στις απολυτήριες εξετάσεις του Λυκείου έγραψα στα μαθηματικά και την γεωμετρια περί το 19 και στα αρχαία Ελληνικά περί το 15 (άλλη μεγάλη αντιπάθεια η καθηγήτρια των αρχαίων- έχω αποθημένα από τα σχολικά μου χρόνια, τι να κάνουμε!) είναι απορίας άξιον και άβυσσος η ψυχή του ανθρώπου και όλα τα σχετικά. Σε αντίθεσή όμως με το μάθημα, η γεωμετρία στη διακόσμηση πολύ "με" αρέσει και σκέφτηκα, μετά το μικρό παιχνίδι μου το Σαββατοκύριακο, να δούμε μαζί την μόδα αυτού του κλάδου στο ντεκόρ του σπιτιού!


Γιατί η γεωμετρία και πιο συγκεκριμένα τα γεωμετρικά μοτίβα, φιγουράρουν τα τελευταία χρόνια σε διάφορες επιφάνειες, αντικείμενα και χρήσεις. Όπως τα ακόλουθα βάζα & κηροπήγια που πολύ θα ήθελα στο Άσυλο
1  |  2  |  3

Στην τέχνη και τα πόστερ, βρίσκει κατά την άποψή μου, την καλύτερη πλατφόρμα για να προβληθεί ,

 1  |  2  |  3

ενώ και στα υφάσματα του σπιτιού, δεν περνά καθόλου, μα καθόλου, απαρατήρητη
 1  |  2  |  4

Τέλος από την μόδα της γεωμετρίας δεν θα μπορούσαν να λείπουν και μεγαλύτερα κομμάτια της διακόσμησης, όπως ταπετσαρίες και έπιπλα.
1  |  2  |  3  |  4

Κι επειδή το δικό μου Παρασκευοσαββατοκύριακο ξεκίνησε με πολλές εικόνες γεωμετρικού ντεκόρ στο κεφάλι, δεν μπορούσα παρά να πιάσω μερικά καλαμάκια και να παίξω με τα σχήματα. Έτσι, για την πλάκα και μπας και εξημερώσω τα γεωμετρικά φαντάσματα των σχολικών μου χρόνων.

Κι αν σάς άρεσε η ιδέα των γεωμετρικών μοτίβων στη διακόσμηση, ρίξτε και μία ματιά σε μία προηγούμενη ανάρτηση του Ασύλου, όπου η γεωμετρία συναντά το φως, με αναπάντεχα όμορφα αποτελέσματα: Γεωμετρικό φως

Την καλημέρα μου & καλή εβδομάδα να έχουμε!

Σχόλια

  1. Πολύ ωραίες οι εικόνες σου Δήμητρα! Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εν των μεταξύ με τα καλαμάκια νόμιζα πως έβλεπα οφθαλμαπάτη! Δεν μπορούσα να ξεχωρίσω αν είναι ένα ή δύο τα τρίγωνα!

      Διαγραφή
    2. Χαχαχαχα... δεν το είχα παρατηρήσει Νίκη αλλά έχεις δίκιο. Από την γωνία που πήρα την φωτογραφία, αν δεν το κοιτάξεις καλά, φαίνεται περίεργο το σχήμα :)
      Καλό απόγευμα & καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  2. Γλυκιά μου Δήμητρα και εγώ δεν ήμουν πολύ φαν της τριγωνομετρίας και μπορώ να πω και στη διακόσμηση είμαι διχασμένη!
    Τα τρίγωνα τα θεωρώ επιθετικά ως σύμβολα αλλά αντίθετα τους κύκλους και τα πολύγωνα τα αγαπώ...άντε βγάλε άκρη :P Καλή εβδομάδα να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε αφού δεν την μισείς ολοκληρωτικά και στη διακόσμηση, κάτι γίνεται Λίλια! Εγώ πάλι συμπαθώ πάρα πολύ τα τρίγωνα, ίσως και λόγω αρχικού γράμματος ;)
      Καλή συνέχεια. Φιλιά !

      Διαγραφή
  3. Τελικά πρέπει να είμαι "άρρωστη" γιατί εμένα η γεωμετρία ήταν το αγαπημένο μου μάθημα και όπου το λέω με κοιτάζουν με συμπόνοια να πω; Τι ωραίο το σχήματάκι με τα καλαμάκια και χρυσό είναι ακόμη καλύτερο! Μου θύμισες όμως τις ώρες βαριεστημάρας στην καφετέρια όπου φτιάχναμε τέτοια με καλαμάκια, ποιος θα φτιάξει το πιο πρωτότυπο και ωρυόντουσαν τα γκαρσόνια για τα καλαμάκια που χρησιμοποιούσαμε. Τα γεωμετρικά σχήματα επίσης μου αρέσουν σε χαλιά και σε διακοσμητικά στους τοίχους με ζαλίζουν. Καλό μεσημέρι και καλή εβδομάδα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καθένας με τις αγάπες του Χριστίνα!! Όσο για τα καλαμάκια, ήταν ωραία "εξάσκηση" και γρήγορη, ήτοι το ιδανικό μου diy καθώς δεν είμαι της υπομονής! Σχετικά πάντως με τα γεωμετρικά, ταπετσαρία δεν θα έβαζα αλλά ένα μεγάλο πόστερ, πολύ ευχαρίστως! Καλή συνέχεια & καλή εβδομάδα

      Διαγραφή
  4. ε τι να πω... πως κατεβαζεις τετοιες ιδεες δεν μπορω να καταλαβω! ειναι υπεροχα τα καλαμακια σου Δημητρα μου! αντε κ αναμενω τωρα και φωτιστικο με καλαμακια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για να γίνουμε μπουρλότο όλοι μαζί και το Άσυλο;;;;:p
      Τα καλαμάκια προέκυψαν λόγω έλλειψης άλλου υλικού Ζήνα και επειδή όταν θέλω να κάνω κάτι, πρέπει να το κάνω κι εκείνη την στιγμή, μόνο αυτά υπήρχαν που έφερναν λίγο στις "προδιαγραφές" ;)

      Διαγραφή
    2. σου εχω εμπιστοσυνη βρε! κανε με καλαμακια το φωτιστικο κ μην το αναψεις...καλη σε βρισκω στη γεωμετρια!

      Διαγραφή
  5. πολύ όμορφες εικόνες!!!! Κ εμένα τα γεωμετρικά σχήματα μου αρέσουν πολύ σε χαλιά και σε παπλώματα και κουβέρτες!!
    φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαζί σου κι εγώ για τα χαλιά!!! Νομίζω πως είναι από τα καλύτερα σχέδια και μία αγορά που θα ήθελα να προσθέσω στο Άσυλο για την τραπεζαρία! Καλό απόγευμα Κωνσταντινα :*

      Διαγραφή
  6. Τα πολύγωνα κηροπήγια είναι υπέροχα,καθώς και τα πολύχρωμα μαξιλαράκια και τα πολύγωνα σκαμπό!Τι όμορφο που από το τίποτα,τα απλά καλαμάκια, έφτιαξες ένα τόσο όμορφο διακοσμητικό,όπου κλέβει την παράσταση και απολαμβάνει την διαμονή του στο Άσυλο!Καλή εβδομάδα Δήμητρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα μαξιλαράκια και δη αυτής της εταιρείας είναι ένα κι ένα Ιωάννα. Όσο για τα πολύγωνα κεριά, νομίζω πως υπάρχουν και diy εκδοχές από τσιμέντο :) Το δε διακοσμητικό μου, ένα απλό παιχνίδι!
      Καλό απόγευμα & καλή εβδομάδα

      Διαγραφή
  7. Τί να πω άθλιους βαθμούς είχα! Λόγω κακής προϊστορίας βέβαια, κακές βάσεις και άθλιοι δάσκαλοι. Όμως πάντα είχα και έχω ένα κρυφό έρωτα με τα μαθηματικά άλγεβρα και εξισώσεις η αδυναμία μου, όταν πια άρχισα να κάνω φροντιστήριο γιατί δεν πήγαινε άλλο. Τρίτη δέσμη και η αφεντιά μου σε μια αποτυχημένη προσπάθεια να βρω αυτό που δεν κατάφερα στα μαθηματικά, μα τί να το κάνεις ανούσια παπαγαλία γιατί αν δεν το αγαπάς αυτό που κάνεις καλύτερα να μη το ξεκινήσεις καθόλου. Αχ, τα είπα τα εσώψυχά μου για το σχολείο και το φχαριστήθηκα...! Τα γεωμετρικά σχήματα τα λατρεύω στις εικόνες της σύγχρονης τέχνης όπως τα παρουσιάζεις, τα μισώ όμως σε κάτι απαράδεκτα υφάσματα των 80's με έντονα χρώματα. Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωχχ, έξυσα πληγές μου φαίνεται κορίτσι μου!!! Η αλήθεια πάντως είναι πως η εκπαίδευση στην Ελλάδα, τουλάχιστον όταν πήγαινα εγώ σχολείο, δεν ήταν απόλαυση!
      Χαίρομαι τουλάχιστον που σου άρεσαν οι προτάσεις γεωμετρίας στη διακόσμηση. Καλή εβδομάδα & πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  8. Δεν μου αρέσουν καθόλου οι γεωμετρίες και τα μαθηματικά! Σαν διακοσμητικά στοιχεία όμως εννοείται πως ειναι σουπερ!
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τελικά μού φαίνεται πως η αναφορά στα σχολικά χρόνια, χτυπάει ευαισθησίες :))
      Χαίρομαι πάντως πως σου αρέσουν σαν διακοσμητικά! Καλή συνέχεια Αριάδνη :*

      Διαγραφή
  9. Πολύ όμορφα, Δήμητρα, όλα τα αντικείμενα που επέλεξες να παρουσιάσεις !!! Αλλά, πάνω απ'όλα, το διακοσμητικό που έφτιαξες τα "σπάει"!!! Πολύ όμορφο και πρωτότυπο και... από το τίποτα... εντελώς δημιουργικό !!! Καλή σου μέρα και καλή βδομάδα !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να 'σαι καλά Ιωάννα, σ' ευχαριστώ. Τα καλαμάκια εξάλλου ήταν απλώς ένα παιχνίδι, για να "ξεμπουκώσει" λίγο το μυαλό από τις πολλές εικόνες γεωμετρικών διακοσμητικών!!
      Καλή συνέχεια :)

      Διαγραφή
  10. Αυτό κοιτούσα το Σ/Κ στο pinterest. Διακοσμητικά αντικείμενα με γεωμετρικά σχήματα και σκεφτόμουν πόσο μου αρέσουν κάτι βάζα και ρεσώ που έχουν βγεί αν και μοντέρνα. Τα μαύρα που έβαλες με εντυπωσίασαν!! Μου αρέσει και σε παπλώματα και χαλιά αλλά μέχρι εκεί νομίζω. Ωραίο παιχνίδι βρήκες με τα καλαμάκια ;) Πάντως και εγώ τα είχα πάρει άσκημα με μια φιλόλογο στο γυμνάσιο σε σημείο να μισώ την Ιστορία που μας δίδασκε.. Τι ψυχικά τραύματα :p

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλες μας τελικά, κάτι είχαμε να μισούμε στο σχολείο...χεχεχεχε Πάντως τα σκούρα κηροπήγια όλο και με κάποιον τρόπο θα γίνονται diy ;)
      Χρόνια Πολλά κι από εδώ κορίτσι μου!!!

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ!! μμμμμ το έψαξα κάτι βρήκα. ;)

      Διαγραφή
    3. Να περιμένουμε το σχετικό tutorial; ;D

      Διαγραφή
  11. Στη γεωμετρία κι εγώ σκράπας ήμουν,αλλά τα σχήματά της μου άρεσαν και ιδιαίτερα αυτά που είχαν το σχήμα της κερήθρας.Και τα καλαμάκια σου με αρέσουν γιατί είναι φτιαγμένα από τα χεράκια σου.Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν μπορούμε να είμαστε τέλειοι σε όλα Αλεκάκι!!! Ωραία και τα εξάγωνα αλλά εγώ επιμένω στα τρίγωνα...:D
      Καλό απόγευμα και καλή εβδομάδα :*

      Διαγραφή
  12. Εκεινο το κομοδινακι τι φινο πραγμα ρε παιδι μου!!!! Καλη βδομαδα και ευτυχως που δεν ειμαστε πια υποχρεωμενοι να διαβαζουμε γεωμετρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και πάνω που αναρωτιόμουν πως και δεν άρεσε σε κανέναν μέχρι τώρα, ήρθε το σχόλιό σου Μάρω!!!!
      Εγώ πάντως θα πω: ευτυχώς που δεν είμαστε υποχρεωμένοι να διαβάζουμε κανένα μάθημα...χεχεχεχεχε

      Διαγραφή
  13. Τέλειο το σχήμα με τα καλαμάκια και με την σειρά μου θα πώ ότι ήμουν φαν στο μάθημα της γεωμετρίας αν και δεν ήμουν τόσο καλή(φοβερό;).....όπλα τα γεωμετρικά σχήματα στην διακόσμηση μ'αρέσουν...την καλησπέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλοι έχουμε τις ιδιαιτερότητές μας Μαρία μου και ίσως το καλή να είχε να κάνει και με τον καθηγητή! Χαίρομαι πάντως που σου άρεσουν και στη διακόσμηση :) Καλημέρα!

      Διαγραφή
  14. Μαθηματική η ανάρτηση σου!!! Άλλωστε διακόσμηση χωρίς μετρήσεις δεν γίνεται!!!! Καλή εβδομάδα σου εύχομαι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ σωστό κι αυτό Κική! Καλημέρα & καλή εβδομάδα :)

      Διαγραφή
  15. Την αλεπουδίτσα στο πόστερ μας άρεσε πολύ ,όπως και τα μαύρα κηροπήγια!!!!!Καλό βράδυ,Δήμητρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αλεπουδίτσα είναι όντως πολύ χαριτωμένη! Την καλημέρα μου κορίτσια :)

      Διαγραφή
  16. Απαντήσεις
    1. Να ΄σαι καλά, χαίρομαι που σού άρεσαν! Καλημέρα & καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  17. Η γεωμετρία εχει πολλες εφαρμογές στη ζωή μας. Ισως αν επικεντρωνόμασταν σε αυτό να μπορούσαμε να πεισουμε τους μαθητές να την αγαπήσουν. Τωρα αν σου πω οτι εγω λατρευω την γεωμετρία( τι μαθηματικός θα ημουν) αλλα την μισώ στην διακόσμηση; χιχι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ απόλυτα! Δεν ξέρω πως έχουν τώρα τα πράγματα αλλά όταν πήγαινα εγώ σχολείο διδασκόμασταν σαν ένα "ξερό" αντικείμενο, όπως και τόσα άλλα βέβαια και είναι κρίμα γιατί τα μαθηματικά υποψιάζομαι πως μπορούν να φανερώσουν πολλές ομορφιές σε αυτόν που τα γνωρίζει :)
      Τώρα για τη διακόσμηση, απολύτως σεβαστό & αποδεκτό!!!

      Διαγραφή
  18. Τα έπιπλα τα σπάνε Δήμητρα! Ειδικά το κομοδίνο. Ωραία ιδέα και τα καλαμάκια πλάκα πλάκα.. μπορείς να κάνεις πολλά παιχνίδια μ' αυτά. Καλή μας μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Σοφία. Το κομοδίνο είναι όντως πολύ ξεχωριστό!! Όσο για τα καλαμάκια, ναι, είναι αρκετά διασκεδαστικά στην "κατασκευή" και φαντασία να υπάρχει!

      Διαγραφή
  19. Ποτέ δεν τη συμπάθησα ούτε την άλγεβρα ούτε τη γεωμετρία αλλά δε ξέρω πως τα καταφέρνω και όλο μπροστά μου τις συναντώ με ότι και να κάνω. Έχω λύσει το πρόβλημά μου πάντως με το έτερο ήμισυ (μαθηματικός). Στο πλέξιμο λχ για να βγει σωστό το σχέδιο πρέπει να κάνεις ακριβείς υπολογισμούς. Αν ο καλός μου είναι δίπλα, απλά ρωτάω "είναι το χ πολλαπλάσιο του ψ;" Αν όχι, τρέχω για αριθμομηχανή...
    Κι αυτό με τη χαρά του τέλους της μελέτης, χαρείτε το όσο δεν έχετε παιδιά ή όσο είναι μικρά ακόμη. Το χειρότερό μου ever ήταν πάντα η βυζαντινή ιστορία. Φέτος με κόρη στη β' γυμν. και γιο στην ε' δημ. δε σας λέω τι πέρασα να την ακούω και να την ξανά ακούω. Αφήστε που το πρόγραμμα εξετάσεων της κόρης φέτος ξεκινάει με δαύτη και ένας θεός ξέρει πόσες φορές έχω ακούσει το βιβλίο ολόκληρο αυτές τις μέρες και πόσες θα το ξανά ακούσω μέχρι και αύριο! αχ βαχ πάλι με φωνάζει να μου το πει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωχχ, εσύ Δήμητρα περνάς διπλά και τριπλά μαθητικά χρόνια μου φαίνεται!!! Πάντως σίγουρα μέχρι τώρα θα είναι έξπερ στην Βυζαντινή ιστορία...χεχεχεχε Καλή επιτυχία πάντως στην μικρή σου και με άριστα στην ιστορία :)
      Καλημέρα!

      Διαγραφή
  20. Όπως καταλαβαίνει λάτρεψα το ξύλινο side table!! Είναι πανέμορφο και τώρα πλέον βλέπω και εγώ τη γεωμετρία με άλλο μάτι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το τραπεζάκι είναι όντως πολύ όμορφο Κατερίνα και πολύ χαίρομαι που πλέον συμπαθείς την γεωμετρία ;)
      Καλό μεσημέρι!

      Διαγραφή
  21. Πανέμορφα όλα! Υπέροχα τα καλαμάκια... Λάτρεψα τη γεωμετρία σου, λάτρευα και του σχολείου :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αφού την λάτρευες και στο σχολείο Ελένη, στη διακόσμηση σίγουρα θα σού είναι πιο "εύπεπτη"! Σ' ευχαριστώ για το σχόλιό σου και την επίσκεψη στο Άσυλο. Καλή συνέχεια :)

      Διαγραφή
  22. Στην γεωμετρία στο σπίτι λέμε ναι,στην ζωή μακριά και αγαπημένοι,μαζί και τα αρχαία :P
    Στο 'χω ξαναπεί μου φαίνεται σου έχω μια συμπάθεια χαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ούτε γεωμετρία, ούτε αρχαία;; Ποιο μάθημα σού άρεσε τότε Μαίρη;;; Γιατί μαθήματα ζαχαροπλαστικών δημιουργιών δεν είχαμε ;)
      Και πολύ καλά κάνεις για την συμπάθεια, γιατί είμαι αξιαγάπητο πλάσμα....χεχεχε Φιλιά!

      Διαγραφή
    2. Ναι δεν υπήρχε κατεύθυνση για 'μενα :P
      Τελικά θεωρητική φυσικά κατέληξα (βλ.πάρ'τα να μαθαίνεις)αλλά είχα λατρεία στην γλώσσα και την λογοτεχνία,πολύ γράψιμο πολύ μπλα μπλα,βέβαια και εκεί βρέθηκαν λίγοι καθηγητές να τους αρέσει όλο αυτό,με ήθελαν παπαγαλάκι!

      Διαγραφή
    3. Σε καταλαβαίνω Μαίρη. Δυστυχώς στα Ελληνικά σχολεία το ξεχωριστό δεν ενθαρρύνεται, το αντίθετο μάλιστα. Τέλος πάντων, περασμένα! Τώρα έχεις τις γλυκιές δημιουργίες σου να σε γεμίζουν :)

      Διαγραφή
    4. Καλά δεν ήμουν και τίποτα το ιδιαίτερο,απλά δεν το δεχόμουν όλο αυτό το απ'έξω,τι μας λες τώρα :P
      Aυτές και ένα πτυχίο στην φιλοσοφική να βγει!Για την φουκαριάρα την μάνα μου :P

      Διαγραφή
  23. το ξυλινο πολυεδρο κομοδινο & τα καλαμακια σου, μ αρεσαν πιο πολυ απ ολα! αγαπαμε γεωμετρικα αλλα με μετρο... :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το κομοδίνο φαίνεται πως ήταν τελικά το χιτ της ανάρτησης! Σ' ευχαριστώ και για την ψήφο στα καλαμάκια μου! Όσο για το μέτρο, σωστή η παρατήρηση :)

      Διαγραφή
  24. Τα έχω αγαπήσει κι εγω τα καθαρά αυτά σχήματα στη διακόσμηση αλλα και στα κοσμήματα κυκλοφορούν κατι κομμάτια μούρλια!
    Τα καλαμακια σου, όνειρο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ απόλυτα για τα κοσμήματα Ανναστέλλα. Κάποια είναι πολύ πολύ ξεχωριστά :)

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις